XIII Festival Internacional de Música de Cambra de Godella
Del 23 de juliol al 1 d'agostUn festival que ressorgeix d’entre els enderrocs de la pandèmia per a retornar-li al món el que és seu.
Program 2021
Concert 1 / Divendres 23 de Juliol, Inauguració. 20.00 (Teatre Capitoli)
De Bach a Sotelo
Leticia Moreno ens ofereix una de les meravelles del repertori barroc, la Partita no. 3 de J. S Bach, música que ens eleva a una nova dimensió de l’esperit humà.
En aquest programa passem també per Domenico Scarlatti, filtrat per la mirada i re-interpretació del compositor Mauricio Sotelo.
Mauricio Sotelo, cor en mà, escriu captivat per l’art del flamenc. La música de Sotelo és un alliberament, combina la disciplina de la música contemporània i el cant esquinçador i aferrat a terra del flamenc.
Amb la balladora “La Moneta“, el percussionista Agustín Diassera i l’Ensemble del Festival, aquest és un espectacle captivador de mestissatge musical.
Programa
1a part
J.S. BACH, Partita no. 3
Leticia Moreno, violí
2a Part
M. Sotelo / Scarlatti, Sonates
M. Sotelo, Escultura de roja llum interna
—————————————————-
La Moneta, balladora
Agustín Diassera, percussió flamenca
Joan Enric Lluna, clarinet
Trio Arbós: Ferdinando Trematore – violín, José Miguel Gómez – violoncello
Juan Carlos Garvayo – piano.
Eri Takeya, violí
Francesc Gaya, viola
Concert 2 / Dissabte, 24 de juliol, 20.00 (Teatre Capitoli)
Músics valencians en temps de guerra i post-guerra
El talent dels músics i la necessitat de seguir endavant fa que, malgrat les circumstàncies extremadament adverses, els artistes continúen creant bellesa. Escoltarem música de creadors valencians talentosos, que van ser partíceps de la part més negativa de la postguerra i han deixat un llegat musical que mantenim viu.
Programa
1a part:
López Chavarri, In manera sarabanda
Abel Mus, cançó de bressol
José Moreno Gans, Zapateado
Rodríguez Albert, quintet per a clarinet i cordes
2a part:
Òscar Esplà, Chants d’Antan (per a flautí i piano)
Joaquim Rodrigo, dos esbossos per a violí i piano
M de Falla, Concert per a clavecí i 5 instruments (versió amb piano)
Ensemble del Festival
violins: Alexander Nikolaiev i Mikhail Spivak
viola: Francesc Gaya
Cello: Carlos Vidal
Flauta i flautí: Paco Varoch *
Oboè: Juan Antonio Ferriol *
Clarinet: Joan Enric Lluna i Bernardino Assunçao Sales*
Trio Arbós *
Ferdinando Trematore, violí
José Miguel Gómez, cello
Joan Carles Garvayo, piano
* Concert de Falla
Concert 3 / Dissabte 24 de juliol, 23.00 (Vila Eugènia)
Robindro Nikolic Trío – Word Music, Jazz & more
El clarinetista Robindro Nikolic (Sèrbia – Índia), el percussionista Yehosuá Escobedo (Mexico) i el guitarrista Pedro bastos João conflueixen en aquest projecte que fa reviure de manera contemporània les tradicions musicals procedents de l’Europa de l’Est, l’orient mitjà i Amèrica del Sud, un valuós llegat transmés per rutes jueves, gitanes i llatines al llarg del temps i l’espai.
Aquest trio combina composicions pròpies amb interpretacions genuïnes de cançons de les primeres dècades del segle XX. Un repertori que va del swing iugoslau a les velles balades de l’est d’Europa passant pel jazz etíop o peces de Bartok i Mússorgski reinterpretades en clau jazz. El resultat, un conjunt variat però harmònic que recull i reivindica l’esperit dels músics viatgers.
Robindro Nikolic – clarinet i clarinet baix
Pedro Bastos João – guitarra (Brasil)
Yehosuá Escobedo – percussions (Méxic)
Programa
1a part
J.S. BACH, Partita no. 3
Leticia Moreno, violí
2a Part
M. Sotelo / Scarlatti, Sonates
M. Sotelo, Escultura de roja llum interna
La Moneta, balladora
Agustín Diassera, percussió flamenca
Joan Enric Lluna, clarinet
Trio Arbós: Ferdinando Trematore – violín, José Miguel Gómez – violoncello
Juan Carlos Garvayo – piano.
Concert 4/ Diumenge 25, 20.00. (Teatre Capitoli)
Música en guerra-música per a la pau “Sobre la fi dels Temps i sobre l’esperança
El Quartet per a la fi del temps marca un moment clau en la història de la Música. Olivier Messiaen, presoner al camp de concentració de Görltiz amb un paper, llàpis i un deteriorat piano inicia l’escriptura d’aquesta partitura per tocar al costat d’un violinista, un clarinetista i un violoncel·lista, també amb presos de camp, que es va estrenar davant de més de cinc mil presoners i oficials. En contrast escoltarem una xicoteta peça de John Williams, escrita per a la presa de possessió de Barak Obama, una peça plena de llum i esperança.
Per començar, una peça de Samuel Coleridge Taylor, un compositor britànic d’origen africà, que a cavall entre el segle XIX i el XX va aconseguir, gràcies al seu talent, un lloc destacat en el món musical d’Anglaterra i dels Estats Units. Va ser sobrenomenat “el Malher negre” en els cercles musicals de l’època. En la seua música l’element de música africana es barreja amb el neo-romanticisme. Un bon exemple de resiliència i de mestissatge.
Programa
Coleridge-Taylor, Haiwatian scketches, per a violí i piano
O. Messiaen, Quartet per al cap de el temps
John Williams, Air and simple gifts
—————————————–
Trio Arbós
Joan Enric Lluna, clarinet
Olatz Ruíz de Gordejuela, violí
Jorge Giménez, piano
Concert 5/ Dimarts 27 de Juliol, 20.00 (Teatre Capitoli)
Joies retrobades
El gran violinista francés Philippe Graffin ens ofereix una joia retrobada per ell, una sonata del violinista i compositor belga Eugène Ysaÿe. Al mateix temps en el programa dues obres en temps de guerra: la sonata per a violí i piano que Poulenc va dedicar a la memòria de García Lorca, i la sonata per a cello i piano de Franck Bridge.
Per a acabar el concert gaudirem d’una obra espectacular de mestissatge, el trio de Bartok , compositor impulsor de la recuperació de la música popular a Hongria. Utilitza danses populars tant del seu país com de Romania, un exemple de mestissatge musical, fent universal la música folklòrica d’aquests països. Aquest trio va ser encarregat per Benny Goodman i Joseph Szigeti, i va ser el propi Bartok qui la va estrenar al piano.
Programa
F. Poulenc, Sonata per a violí (en memòria García Lorca)
E. Ysaÿe, Sonata per a violí (recuperació històrica)
J. Sibelius, Berceuse op 79
J. Sibelius, Mazurka op.81
Franck Bridge, Sonata per a cello i piano
B. Bartók, Contrastos per a clarinet, violí i piano.
—————————————————————
Philippe Graffin, violí
Voro Bolón, cello
Joan Enric Lluna, clarinet
Benedicte Palko, piano
Concert 6/ Dijous, 29 de juliol, 20.00, Joves Talents. (Teatre Capitoli)
Joves Talents
Un dels dos concerts on gaudirem escoltant els joves músics que participen en el curs-taller de música de cambra.
Amb el guanyador del concurs Intercentros: Joaquín Arias (viola) i Luís Arias (piano), que interpretarán:
Arreglo per a viola i piano de la Sonata per a violí i piano nº 3 en do menor de Edvard Grieg.
I. Allegro motto ed appassionato
II. Allegretto espressivo alla Romanza
III. Allegro animato
Concert 7, Dijous 29 de Juliol, Villa Eugènia, 23.00h
Besse: Aigua, Ordi i Llúpol – Òpera, cervesa i bruixeria.
Daniel Blanco Albert presenta el projecte operístic de la companyia Infinite Opera, Besse. Aquesta òpera de butxaca, amb llibret de la cantant i divulgadora científica Roxanne Korda, compte la història d’una cervesera del segle XIV acusada de bruixeria pels seus coneixements, que ha de lluitar per la seua llibertat i reivindicar els seus drets fins les últimes conseqüències. L’obra presenta com a principal novetat l’estreta col·laboració en la creació i producció de l’obra amb la cerveseria artesanal DigBrew Co de Birgminghan (Regne Unit), on es va estrenar a la seua fàbrica en el 2019, com a objectiu de la creació de nous públics fora dels escenaris tradicionals d’òpera. Amb un humor refrescant, punxant i a vegades amb un xicotet toc àcid afruitat, i amb moments d’amarg i durador drama. Besse es pot considerar -amb molt de gust- cervesa feta òpera.
Aurora Peña, soprano
Belén Roig, soprano
Anna Lluna, soprano
Vicent Romero, tenor
Josep Ribera, violí
Jorge Giménez, piano
Oliver Webb, Artista visual, maestro cervecero y director ejecutivo en DigBrew Co (Birmingham)
Daniel Blanco, compositor
Concert 8 / Divendres, 30 de Juliol, 20:00h, Joves Talents (Teatre Capitoli)
Joves Talents
El segon dels dos concerts on gaudirem escoltant els joves músics que participen en el curs-taller de música de cambra.
Concert 9 / Diumenge, 1 d’Agost, Clausura. 20.00 (Teatre Capitoli)
La Création du Monde
L’obra de Darius Milhaud està basada en la idea de la creació del món des de les tradicions africanes. La va escriure després d’entrar en contacte amb el món del jazz, cap a 1920.
D’altra banda, la simfonia número 64 de Joseph Haydn, titulada “Tempore mutantur”, ell mateix afig “els temps canvien, i nosaltres amb ells. Com? Conforme van a pitjor, nosaltres també”. Sense voler ser pessimistes, hem triat aquesta obra que tant s’acosta a l’esperit dels temps.
Matilde Salvador, El rossinyol i la rosa (selecció)
J. Haydn, Simfonia no. 64 “Tempore mutantur”
D. Milhaud, La Création du monde
Ravel, La Valse (versió per a cordes)
—————————————————-
Orquestra del Festival / Moonwinds Simfònic
Philippe Graffin, concertino-director (Haydn i Ravel)
Joan Enric Lluna, director (Salvador, Milhaud)
Informació de l'Associació
Associació d'Amics per la Música de Cambra A Godella
G-98269533
Plaça l'Ermita, 4
46110 Godella (Valencia)
Contacta amb nosaltres
Pregunta tot el que vulgues!